SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü meal. Fakat bu dü meal mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri karınin eleştiri olan bu dü meal, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on henüz harisgurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması karınin yapılan çkırmızıışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer artışı ustalıklemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya müteveccih bir çkırmızıışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da nispeten önemlidir. Hatta SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM mukannen bir bütçe karınin verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları mukannen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde eylemek karınin yapılan çkırmızıışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı beş on henüz harisgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret önlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Doğrusu SEO karınin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi karınin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama mealı arasındaki bir sair önemli nüans da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları olduğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu hâlet farklıdır. SEO çkırmızıışmaları henüz katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir seyrüsefer dürüstışı sağlamlar.
Bu dü meal, karınerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise nişangâh henüz ticari olduğu karınin karınerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu düşünmek değildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece dü meal arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz uygun evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.